torsdag 17 februari 2011

Kan man bli mer snö och vinter-less??

Jag vet att jag här intill skriver att jag har en förhoppning om att inspirera er till en glad vardag. Därför är detta inlägg kanske inte så där jättebra...
Jag har fallit ner i en stor snögrop och nu drar jag ner er också. All denna snö, vad är det som händer. Inte var det så här förr? Eller var det kanske det? Just nu känns det som om jag bor på fel ställe. Jag vill gärna ha "årstidsskiftningar" men det här är ju löjligt. Jag ser inte ut genom köksfönstret längre, vårt snödjup är över 1,5 meter!
Men, men jag tror inte på att sitta och beklaga sig för länge och tycka synd om sig själv leder ingen vart. Så nu när jag fått detta på print tar jag nya tag.
Rosa tulpaner i vasen, rosa ljus i flera lyktor och våren är väl inte såå långt borta ändå....



Rätt var det är så tittar jag ut genom fönstret och ser gräs,
snart, mycket snart... :-)

3 kommentarer:

Petra sa...

Vi är så lika du & jag. Jag & Chris går alltid in i en kris vid den här tiden på året, där vi ställer oss frågor som...
Vore inte Kroatien perfekt för barnen? Eller kanske Italien...
Men i Grekland just nu borde det väl gå att hitta billiga hus...osv.!
Och vi har ju nästan ingen snö kvar alls, ändå har vi panik. LÄNGTAR TILL SOMMAREN

Anna Lantz. sa...

Vore inte en lägenhet i Spanien smart, eller kanske Californien... :-)
Kram

Petra sa...

Absolut, har varit inne på Spanien en del...:)
Älskar även Israel...