tisdag 29 mars 2011

Limits?!

När jag var i tonåren var det en låt som hette "No limits" som var populär. Kom inte ihåg vad gruppen hette men låten gick ungefär såhär, "No no no no no no, no no no no, no no there´s no limits..." också fortsatte det. Kanske inte världens mest utmanade text (!) men så sann.
Spännande att tänka på vad man sätter upp för limits i livet. Begränsar jag mig? Det är lika varje vår, viljan och kraften om en förändring eller en utmaning blir väldigt stark för mig.
Det finns några saker som jag skulle vilja göra i livet. Drömmar. En del stora, en del små. Kanske dags att ta tag i det precis just nu. Ibland skjuter jag på tok för högt och det blir platt fall, men så plötsligt...
Utmana dig själv men gör det hälsosamt. Utgå från dina egna förutsättningar och mål. Kvalitet istället för kvantitet. There´s no limits! :-)

Vad kan vara bättre än en stoor vattenpöl, härliga härliga vår!
Lyckostunder.

2 kommentarer:

Anonym sa...

2 Unlimited :)

Carro sa...

Jag läste något klokt för ett litet tag sedan:

"Faran är inte att sikta för högt och misslyckas, utan att sikta för lågt och lyckas."

Det ligger mycket bakom de orden.