tisdag 17 maj 2011

NYC i bilder

Är hemma i Sundsvall igen, tänkte skriva staden Sundsvall först, men det funkar liksom inte när man har varit i New York. Sundsvall känns mer som en liten liten liiten prick i världen. Men en väldigt fin prick :)
Vi har haft några fantastiska dagar i The City, men nu är det skönt att vara hemma igen. Att resa får en verkligen att lyfta blicken. Det kan vara lätt att tappa fokus ibland, men några dagar borta från mina grabbar och jag har full koll på vad som är viktigast här i livet.
Vill gärna bjuda er på lite bilder från staden som jag har ett litet kärleksförhållande med, kommer säkert att dyka upp fler längre fram.
En bra början för ett NY besök är en tur upp i Empire State.
Så jag och Kristina hängde på låsen och var först upp tillsammans med några morgonpigga japaner :-)

 Downtown
Två morgonpigga och mycket glada flickor.

NYC har många fina parker, men min absoluta favvo ligger i Greenwich Village,
Washington Square Park, man känner igen den lätt pga av den stora bågingången.

Sugen på hamburgare? Den bästa av de bästa hittar ni på Stand nere i village.

En promenad över Brooklyn bridge är en superfin upplevelse.
(Åk över till Brooklynsidan så får ni en fin utsikt över Manhattan hela vägen).
























Frihetsgudinnan och en fin skylt (älskar fina gamla skyltar).
Times Square såklart...

Central Park såklart...

Träffade Buzz lightyear,
det tyckte Noel var klart tuffast...

Den bästa frukosten,
The winner is: Plain toasted bagel with cream cheese, fruktsallad, färskpressad juice och kaffe.


Flatiron building och blommor i central park.

Återkommer med mer bilder och tips för en lyckad NYC weekend.

6 kommentarer:

Malin sa...

Gud så härliga bilder!! Blir just inge sugen alls på en trip till New York!! :)

petra sa...

Ser ut som ni haft det minst lika bra som vi hade det förra veckan!!! Saknar det redan, även om vi bär med oss minnena...:)

♡ Kakan♡ sa...

Vad ressugen jag blir!!!! Härliga bilder!!

Kram Karin

Carro sa...

Åh, du store tid... tack för återblicken!

Jag älskar också Washington Square Park. Satt det fortfarande massa farbröder och spelade schack i skuggan?

Anna Lantz. sa...

Japp, Carro! Har faktiskt en superfin bild på det, lägger upp senare:))

Carro sa...

Åh, vad underbart!