tisdag 20 juli 2010

Blombord

Med risk för att låta närmare 80 än 30, jag är nu på jakt efter ett blombord. Tänkte få lite odlingskänsla på ett lättsamt sätt.
Läste en krönika precis om just blombordet. Författaren skrev att det fanns inga bekymmer eller problem som inte förflyktigas när man skapar sig ett sådant. Ett veritabelt lyckopiller. Hon skriver att när ögonen vilar på de kära små växterna sätts livet i sitt perspektiv. Tänk bara på hur kort tid blommorna lever! Även vi har vår beskärda tid här på jorden. Allt är förgängligt, det gäller att fånga dagen, att göra det bästa av varje morgon.
Blombordet är ett slags compact garden, kan minsann finnas överallt.
Så nu ska jag skapa mig ett blombord! :-)

Svärmor har gett mig några plantor, så jag har åtminstone en liten början...
Blombord och mer plant står på inköpslistan.
Paprika
Chili
Pelargon

Ha en bra dag! Må bäst!

Inga kommentarer: