söndag 1 augusti 2010

Auktion

Att gå på auktion är ett mycket roligt sommarnöje, tycker jag. Jag och svärmor brukar försöka komma iväg varje år, åtminstone på en. Idag var det dags. Vi for till Lundegård i Bergeforsen, och det visade sig vara en mycket trevlig och bra auktion. Snabba slag och bra pris på grejerna, precis som det ska vara.

Det gäller att komma i tid så man hinner titta på grejerna innan utrop.

Första, andra, tredje...

Mitt enda auktionsfynd idag,
ett nytt fruktfat, svenskt hantverk för 50 spänn.

Trevlig kväll!

2 kommentarer:

Gunilla Andersson sa...

Vilket fint fat, roligt med auktioner. Micke, Marina, Maya o Meyra var också på samma auktion. Vet inte om du känner igen Micke. Ha en fortsatt bra dag, ser strålande ut. Kramar.

Anna Lantz. sa...

Tack! Jag tror jag skulle känna igen Micke, men inte riktigt säker, det var ju några år sen sist:)
Må så gott!