torsdag 28 april 2011

Det är dags!

Vintern har äntligen släppt sitt grepp om oss. När jag gick ut från Friskis lokaler igår efter ett härligt pass blev jag lite lätt euforisk. Klockan var 21.00 och det var fortfarande ljust ute. Ingen stor dunjacka behövdes, inget plumsande i snö, bilen var varm och inga rutor behövdes skrapas.
Annars tänker jag lite på Detox. Detta trendiga lilla ord. Tillhör inte direkt fancluben, men jag undrar om jag inte ska ta och tänka om. Iallafall lite. Bryta dåliga vanor och ersätta med nya och bra. Våga öppna dörren till lite förändringar.
Jag tänkte såhär: Mycket vatten ska drickas, träningsdosen ska ökas och soltimmar ska utnyttjas. Att äta på regelbundna tider och träna. Det är också detox. Men hur som helst så gäller det att vara realist och inte låta sig påverkas av rädslan för att misslyckas.
Det kör vi på! :))

Dante njuter också av att snön är borta och att sandlådan har tinat fram.

Inga kommentarer: