torsdag 16 juni 2011

Bokklubben


Igår träffades mina kära bokvänner hemma hos mig. Dags att diskutera boken "Det räcker inte med kärlek" Av Jenny Lexhed.
Jenny Lexheds äldsta son har autism. Redan tidigt märker Jenny att hennes son är annorlunda jämfört med andra och hon kämpar med all sin kraft för att hennes son ska få sin diagnos. Hon strävar efter att hitta en bra pedagogoik, för att hjälpa honom så mycket som hon bara kan. Detta arbete gör att hon själv går in i väggen och får tillbringa några sommarveckor som tvångsintagen på den psykiatriska avdelningen.
En verklighetsbaserad bok som verkligen berör. Absolut delen där hon beskriver sin tid på sjukhuset. Ibland känns det lite jobbigt att hon vill göra sin son "normal", är det för hans eller hennes skull? Hur skulle man själv agera i samma situation, man vill ju det absolut bästa för sina barn.Vi har en bra diskussion kring boken. Den får betyget en svag 3:a (3/5) av oss.

Lotta, Anna och Anja (tyvärr kunde inte Anna och Anki komma).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ni ser även ut att äta väldigt smarrigt...vad bjöds det på?! Jag gillar att äta ;-)/Jenny

Anna Lantz. sa...

Jo, Jenny, det är typ tapas ala Anna. Jag bjöd på en pastasallad (bandpasta,avokado,tomat,lök,gurka typ) sedan lade jag handskalade räkor och grillad kyckling på sidan. En mozarella/tomat/basilika sallad, en brietårta med valnötter och flytande honung, vitlöksbröd med parmensan, honungsmelon...
Ja lite allt möjligt, :))
Trevlig helg!