söndag 5 juni 2011

Uppryckning med stort U!

Är det söndag redan? Är veckan slut? Oj. Det innebär att det denna vecka inte blev ett enda träningspass. Nada, zero, noll...
Jag som drömmer om att bli snabbare och starkare måste nog rycka upp mig lite. Jag brukar skylla på barnen, ni vet, tiden räcker inte till, jag har ju två små barn. Det håller inte riktigt bara. För denna vecka har det säkert funnits tre tillfällen där jag prioriterat bort min träning. Så nu, dags för ett litet peptalk.
Investera din dyrbara tid i träning som håller vad den lovar och ger förändringar som märks och syns. Kämpa!
Det är ju egentligen väldigt enkelt. Ta löpning som exempel. Snöra på sig skorna, kliva ut genom dörren och springa en runda. Det gäller att bli inspirerad, engagerad och eventuellt även utmanad.
Herregud, människan är gjord för rörelse. Vi behöver rusta oss för våra liv, vår omgivning och familj. Du kan träna dig i form. Amen.
Vilken tur att det är måndag imorgon. Jag börjar alltid mitt nya liv på en måndag...

Uppryckning på annat vis.
Noel har fått sitt första spö, dags att dra upp de stooora fiskarna!

Inga kommentarer: