söndag 24 juli 2011

Endorfinkickar som knockar mig, och kanske dig...

Måste bara skriva några rader och förhoppningsvis smitta av mig.
Eftersom jag två månader på sommaren förvandlas till en latmask. Fråga mig inte varför, jag har absolut inte någon förklaring. Nada. Zipp. Den här sommaren skulle iallafall bli annolunda, detta var sommaren då jag skulle springa mig genom hela juni och juli. Men nu är snart juli slut och jag kan inte riktigt påstå att så är fallet...
Men vissa dagar (som idag innan lunch) kickar Jonas igång mig. Liksom nästan knuffar mig ut genom dörren för att jag ska komma iväg. Detta är inte någon överdrift, han får nästan bli lite arg.
Hallelulja! Jag säger bara Hallelulja! Träning och rörelse vilka fantastiska "måbrapiller". Jag kan nästan lova att det inte finns någonting annant som gör att du känner dig så nöjd med dig själv. Allt blir bättre.
Så ut med er nu (om ni inte redan är igång). Är det fler än jag som har fått sommarlatmasken? En promenad, en joggingrunda eller kanske lite styrkeövningar hemma. Vad känner du för?
Nu är det hög tid för lite egoinvestering!

2 kommentarer:

Petra sa...

Jag började med boxning i våras, har till och med köpt egna grejer. Kan varmt rekommenderas eftersom man får slå bort alla sina aggressioner...kan göras hemma och dessutom kan ju maken ställa upp och hålla plattorna emot slagen...:)
En 5 kilometers runda med en kvarts slag efterråt och man mår som en prinsessa. Kan dock tillägga att jag tycker att det är OK att lata sig på sommaren och bara njuta. Träna när man känner för det...underbart!

Anna Lantz. sa...

Bra tips Petra! :)
Tyvärr blir det ingen Göteborgresa för oss. Tack för inbjudan, Kram